Estás en: > Inici > Campanyes Publicitaries

Promoció i Comunicació Turística

 

Pla de Màrqueting Turístic 2012 de la Comunitat Valenciana
Seguint les directrius del Pla Estratègic Global del Turisme de la Comunitat Valenciana 2010-2020, el Pla de Màrqueting Turístic 2012 de la Comunitat Valenciana es presenta com una ferramenta útil que té com a objectiu dotar de major eficàcia als recursos disponibles en matèria de promoció i comunicació turística, en coordinació i col·laboració amb tots els agents que del sector turístic.
 
L'Agència Valenciana del Turisme, va llançar en el mes de juny 2011 una campanya de comunicació global sobre l'oferta turística de la Comunitat Valenciana per als anys 2011 i 2012. Esta campanya s'emmarca dins de l'estratègia arreplegada en el Pla de Màrqueting Turístic i en el Pla Estratègic del Turisme de la Comunitat Valenciana.
 
El plantejament creatiu i estratègic de la campanya incorpora totes les línies d'actuació que es detallen com a parts d'un tot, a fi de transmetre una imatge unificada, atractiva i recognoscible per part del destinatari de la mateixa, el potencial turista, a qui la conselleria de Turisme es dirigix amb un segell únic des de diferents fronts:
  • Accions de publicitat
  • Accions de màrqueting online
  • Accions de màrqueting de guerrilla, street màrqueting.
 
CONCEPTE
Tots els suports de la campanya compartixen les línies bàsiques de la creativitat, amb un missatge que invita a viure experiències i compartir-les amb les persones que coneixem, invita a ser portaveu, prescriptor dels destinacions turístiques de la Comunitat.
“Les experiències intenses cal compartir-les”.
La campanya se centra en el propi viatger, part de les vivències del visitant, del poder que té a l'hora de generar opinió. El món de la comunicació ha evolucionat en els últims anys de manera extrema, un canvi que s'ha evidenciat, sobretot en el major protagonisme del consumidor en la promoció i comunicació de les marques, per mitjà de la seua interacció amb altres persones en les xarxes socials.
Per això, esta campanya està adaptada totalment a l'entorn web 2.0, que dóna continuïtat a la política de promoció duta a terme per la Conselleria de Turisme i que ha situat a la Comunitat Valenciana com referent de màrqueting turístic online.
Els productes que es representen en els diferents suports són aquells que millor reflectixen els interessos turístics de la Comunitat Valenciana: sol i platja, interior, golf, busseig, nàutica, senderisme, gastronomia, city break, grans esdeveniments. Així mateix, es promocionen les quatre marques turístiques: Benidorm, Costa Blanca, València Terra i Mar i Castelló Mediterrani.
Les accions desenrotllades a través d'esta campanya durant 2011 han comprés des de la publicitat tradicional, espots en TV nacional i autonòmica, falques en ràdio, insercions gràfiques en premsa, publicitat exterior, mitjans digitals, màrqueting online fins accions de màrqueting de guerrilla.
 
Publicitat
Tant els espots de televisió com les falques de ràdio i la publicitat gràfica utilitzen el llenguatge de les xarxes socials, la qual cosa connecta la campanya amb la realitat de milers de persones unides en grups d'interés i comunitats. A més, la imatge vincula la campanya amb estes xarxes, amb l'ús dels colors, missatges, etc.
Per a la campanya es va realitzar un espot genèric de 30” i 4 espots de 10” orientats a la promoció de les marques turístiques.
S'han gravat i emés una falca de ràdio genèrica, per marques turístiques, una per a promocionar esdeveniments i una altra per a la potenciació de períodes estacionals com els ponts.
En premsa es van compondre 9 gràfiques per a la seua inserció en mitjans impresos.
Estes gràfiques es van adaptar per a publicitat exterior amb la tematització de l'estació de ferrocarril d'Atocha a Madrid, durant 2 setmanes, prèvies a l'inici de la temporada estival.
A més, es va dedicar un espai en “El Hormiguero” d'Antena 3 per a promocionar l'acció en xarxes socials “Necessites unes vacacions”
 
Màrqueting online
Una de les accions que més èxit han tingut de la campanya ha sigut l'acció “Necessites unes vacacions”, desenrotllada en xarxes socials i que promovia la participació a través de vídeos o fotos enviats pels aspirants al premi. Al voltant de 7.000 persones van presentar la seua candidatura a les vacacions en la Comunitat Valenciana.
L'acció “Les experiències intenses cal compartir-les” en la que es demanava als turistes compartir experiències viscudes durant un viatge a la Comunitat ha arreplegat més de 20.000 participants.
Estes accions s'han desenrotllat en xarxes socials en què la Campanya pretén convocar l'usuari per mitjà de la participació a compartir i promocionar els destins de la Comunitat.
A més, s'han inserit displays en els principals portals de viatges i de servicis turístics, s'ha creat una Fan Page en Facebook que servix de suport per a diverses aplicacions i jocs. S'han obert dos brandchannels en Youtube i s'han creat aplicacions mòbils i diversos microsites informatius.
 
Street Màrqueting
Quant al màrqueting de guerrilla o street màrqueting la campanya ha promocionat l'oferta de la Comunitat en 5 ciutats Madrid, Barcelona, Saragossa, Birmingham i la Campus Party a València, amb la creació d'un “Meeting Box”, un espai interactiu amb diverses activitats per als usuaris. Els usuaris han tingut la possibilitat de veure com es cuina una paella en directe i provar-la amb l'espai “Xou cooking”, en la que un cuiner valencià ha donat consells i recomanacions als assistents. El “meeting box” incloïa també un espai multimèdia per a connectar a xarxes socials, zona de jocs relacionada amb els esdeveniments de la Comunitat i una zona de relax amb una platja en 3D.
Esta instal·lació va tindre a Madrid una acció especial de promoció amb el concurs “Et véns de viatge?” a fi de promocionar la connexió d'AVE entre Madrid i València en el que els guanyadors del sorteig van visitar la ciutat en un sol dia, demostrant les diferents possibilitats que oferix esta nova connexió.
En definitiva la Campanya de Comunicació Global de la Conselleria de Turisme ha desenrotllat un gran nombre d'accions destinades al potencial turista per a invitar-li a viure experiències intenses en els destins de la Comunitat i a compartir-les perquè tinguen una major difusió.

Compartir

Twitter

Formació

© Generalitat Valenciana. Turisme Comunitat Valenciana