Estás en: > Inici > Home > Noticies

Informadors Tourist Info fan visites formatives per a descobrir el costat familiar de la Comunitat Valenciana
30/10/2015

L’Agència Valenciana del Turisme ha organitzat, en col·laboració amb l’Associació de Turisme Familiar de la Comunitat Valenciana (ARURFAM) activitats formatives per a millorar el coneixement de l’oferta turística dirigida a les famílies a la Comunitat Valenciana, un segment de la demanda fonamental per a moltes de les nostres destinacions turístiques.

A més, durant aquestes jornades, els informadors Tourist Info també podran conéixer les accions de valoració i creació de producte que es duen a terme: destinacions, allotjament, gastronomia i activitats.

Aquestes jornades formatives s’estructuren en un viatge de familiarització (fam trip) per cada província i s’han celebrat durant aquesta setmana, concretament el dimarts 27 a la ciutat de València per als informadors de la província, i hui té lloc la jornada per als informadors de la província de Castelló. L’activitat per a la província d’Alacant tindrà lloc a mitjan del pròxim mes de desembre.

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha destacat “l’aposta de l’Agència Valenciana del Turisme per la formació contínua, perquè és fonamental que els que tracten directament amb el turista puguen oferir-li una atenció i un servei el més complet i qualificat possible”.

En aquest sentit, Colomer ha destacat que “en els últims anys el sector aposta per l’articulació i l’especialització de productes i serveis adaptats a aquest segment, amb interessants iniciatives que han de conéixer bé les oficines Tourist Info per a incorporar-les als seus catàlegs d’experiències a oferir al visitant”.

El turisme familiar és un segment de la demanda d’alta importància en tot el territori de la Comunitat Valenciana, amb gran capacitat de desenvolupament dels productes que s’associen a viatjar en família o amb xiquets.

Segons les últimes dades del perfil del turista que visita les oficines de la Xarxa Tourist Info durant la seua estada, el 45,3 per cent dels usuaris viatja en família. Aquest percentatge s’eleva en aquelles destinacions l’oferta de les quals està orientada, preferentment, al segment de la demanda familiar.

L’Associació Valenciana de Turisme Actiu engloba empreses i destinacions que treballen aquesta línia amb criteris de qualitat. S’articula en el mercat a través de la marca del Club de Producte TOUR&KIDS, que compta ja amb 27 empreses (allotjament, gastronomia i activitats) i 14 municipis associats. En les activitats participen algunes de les destinacions i empreses integrades.

Les jornades serviran també per a millorar la comunicació i coordinació entre destinacions d’accions de valoració i creació de producte familiar, a escala local i supramunicipal.

Empreses com Turiart, Itinerantur, Marina d’Or, Ac-Llar, Viajarenfamilia.net o Actio participen en els viatges de familiarització de Castelló i València, proposant aventures com la ruta de “Donzelles i Cavallers”, rutes amb bici per vies verdes, interpretació del patrimoni per a xiquets, instal·lacions recreatives infantils en hotels i albergs, viatjar en autocaravana i gastronomia per a xiquets, en destinacions associades com Onda, Castelló de la Plana, Orpesa i València, entre altres.

En unes setmanes, es tancarà també el programa de la província d’Alacant, que tindrà lloc el pròxim mes de desembre i comptarà amb la participació de les empreses i destinacions associades de la província, per a conéixer l’oferta de primera mà.

Pla de formació de la Xarxa Tourist Info

Aquestes activitats formen part del Programa de Formació 2015, la missió del qual és qualificar els serveis postvenda al turista mitjançant formació i dinamització professional de l’equip humà que conforma la Xarxa.

En les diferents convocatòries, aquestes activitats són un instrument essencial per a la integració de l’equip i l’intercanvi d’experiències i bones pràctiques entre tota la Comunitat Valenciana.

La Generalitat gestiona aquesta xarxa de serveis basant-se en una imatge corporativa de qualitat implantada en tot el territori i en sistemes de treball i materials homologats per als més de 400 informadors que atenen el servei en les 200 oficines integrades que la componen.

Aquest personal de frontera rep els nostres visitants i els assessora sobre els atractius culturals, esportius, naturals i d’oci, en general, que ofereixen les destinacions. El coneixement de l’oferta i del territori és crucial per a poder informar en qualsevol punt de la Comunitat Valenciana del conjunt de les seues destinacions turístiques; a més de trobar així noves formes d’ajudar el client a descobrir els nostres atractius durant els seus desplaçaments.

Compartir

Twitter

Formació

© Generalitat Valenciana. Turisme Comunitat Valenciana