Estás en: > Inici > Home > Noticies

Francesc Colomer destaca que en Fitur 2016 ‘mostrarem el millor vessant de la Comunitat Valenciana: terra hospitalària i de valors’
15/12/2015

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha destacat que en la pròxima edició de la Fira Internacional del Turisme de Madrid, Fitur 2016, “la Comunitat Valenciana assistirà exhibint el millor vessant de la nostra oferta turística, la que ens ha de posicionar com una terra hospitalària i de valors”. D’aquesta manera, l’objectiu de l’Agència Valenciana de Turisme és recuperar el lideratge de la Comunitat “com una destinació oberta, plural, accessible, singular i, sobretot, amb uns valors que estan molt lluny de la imatge amb què se’ns ha relacionat en els últims anys”. 

En aquesta línia, Colomer ha destacat que en Fitur 2016 “vendrem la Comunitat Valenciana com una terra hospitalària i de valors centrada en l’experiència turística i on tots els col·lectius tenen cabuda per a disfrutar del turisme”. 

Per al responsable de la política turística de la Generalitat “ha arribat el moment de mostrar al món un nou relat de la Comunitat Valenciana, perquè som una terra de valors, d’acollida i d’hospitalitat, i en la pròxima edició de Fitur, mostrarem el valor afegit que açò suposa per a l’oferta turística de la nostra terra”. 

“Som una terra de benvinguda i volem fer valer aqueixa nova sensibilitat, allunyant-nos d’antics conceptes de màrqueting del passat com van ser els grans esdeveniments i tornant a l’essència dels nostres valors, a la nostra cultura més mediterrània, que ens fa singulars i atractius al visitant”, ha explicat Francesc Colomer. 

En concret, el secretari autonòmic de Turisme ha explicat que “entre els nous valors que des de la Generalitat volem promoure està el valor del gaudi universal del turisme”. En aquesta línia, ha insistit en el fet que “som una destinació en què tots els turistes són benvinguts, perquè tots els col·lectius han de poder disfrutar de l’experiència turística”. 

“Per això”, ha continuat Colomer, “des de la Generalitat treballem per a impulsar el turisme accessible, perquè les persones que tenen alguna discapacitat també tinguen l’oportunitat de disfrutar del nostre turisme i, en aquest sentit, el turisme sense barreres serà un dels productes que promourem en la pròxima fira de FITUR”. 

Comunitat Valenciana, destinació gay friendly 

A això cal sumar, tal com ha assenyalat Colomer, que “a la Comunitat Valenciana hem començat a escriure un nou relat amb valors de destinació accessible, acollidora, plural i oberta a tots els col·lectius, com són els nous models de famílies formades per col·lectiu LGBT”. 

En aquesta línia, el secretari autonòmic ha assenyalat que la Comunitat Valenciana “pretén posicionar-se com una destinació gay friendly i per a això participarem per primera vegada amb un estand propi en el pavelló LGTB de la pròxima edició de Fitur”. 

El pavelló LGTB es tracta d’una àrea independent dins de Fitur on les destinacions mostren l’oferta turística destinada a satisfer les necessitats d’aquest col·lectiu, amb cada vegada major demanda turística. 

Nova campanya centrada en l’hospitalitat 

Així mateix, i com ja va avançar aquest cap de setmana, Francesc Colomer ha explicat que com a mostra del nou relat del turisme, des de l’Agència Valenciana de Turisme “posarem en marxa una campanya centrada en l’hospitalitat per a conscienciar, no sols el sector sinó també tota la societat, que el turisme és cosa de tots”. 

En concret, es tracta d’involucrar tant professionals que treballen en aquest sector com la societat valenciana en general en la concepció de la Comunitat Valenciana com una destinació acollidora i hospitalària, a més d’incidir en la repercussió que aquest té econòmicament i socialment. 

La campanya tindrà caràcter autonòmic i no sols comptarà amb el vessant promocional en mitjans convencionals sinó que s’estendrà a establiments hotelers, restaurants, taxis, oficines de turisme i tots aquells llocs vinculats a la recepció de turistes, a més d’una estratègia de comunicació en línia i també en xarxes socials. 
Aquesta iniciativa, que es posarà en marxa abans de la pròxima campanya estival, s’estendrà al llarg de tot l’any, ja que també es vincularà a un nou programa de formació destinat al sector turístic que serà impartit des de la Xarxa de Centres de Turisme (CDT) de la Generalitat.

Compartir

Twitter

Formació

© Generalitat Valenciana. Turisme Comunitat Valenciana