Estás en: > Inici > Home > Noticies

La Comunitat Valenciana invita el viatger a disfrutar del Mediterrani en viu amb la nova campanya de publicitat nacional
20/07/2016

  • “Comunitat Valenciana, Mediterrani en viu” és l’eix de comunicació al voltant del qual gira la creativitat de la nova campanya

L’ Agència Valenciana del Turisme llança hui la nova campanya de publicitat turística dirigida al públic nacional i de la pròpia Comunitat Valenciana amb què invita els viatgers a disfrutar del Mediterrani en viu.

Eixe és l’eix de comunicació al voltant del qual gira la creativitat de la nova campanya, “Comunitat Valenciana, Mediterrani en viu”. Una invitació a descobrir l’autenticitat d’una terra que té en el turisme la millor forma de mostrar com són els valencians: creatius, oberts, acollidors i diversos.

L’agència de publicitat valenciana Rosebud, SL. en UTE amb MEC Mediterrània, SA., va ser l’adjudicatària del concurs públic per a la creativitat i la producció dels suports publicitaris d’esta campanya, per un import de 386.500 euros més IVA.

La campanya perseguix contribuir a l’objectiu estratègic de l’Agència Valenciana del Turisme de l’articulació d’una política de promoció basada en la segmentació del públic objectiu i els productes turístics de la Comunitat Valenciana.

En definitiva, promocionar la Comunitat Valenciana a través dels seus diversos productes turístics emmarcats en les diferents destinacions i dirigits a un públic objectiu heterogeni.

La Comunitat Valenciana es presenta com una terra oberta, creativa i hospitalària, i es posiciona com una destinació integradora, obert a tots els col·lectius, accessible i sostenible, pròxim i amable, una destinació eminentment mediterrània.

Amb esta nova campanya de comunicació l’Agència Valenciana del Turisme pretén associar la Comunitat Valenciana als valors que conformen la seua essència: la modernitat i l’avantguardisme, que complementen la tradició, i el saber fer del poble valencià, la seua cultura i el seu caràcter mediterrani que convertixen a la societat valenciana en la millor amfitriona de les persones que visiten la Comunitat.

Per això la creativitat de la campanya arreplega eixa essència, a través d’atractius monumentals, culturals i paisatgístics que identifiquen esta terra: la llum del Mediterrani de Sorolla; el caràcter festiu; la tradició gastronòmica que sorgix de la combinació de les matèries primeres del mar, de l’horta, de les comarques de l’interior; l’arròs que fa als valencians mundialment coneguts, etc.

Tot això unit a la ubicació geogràfica de la Comunitat, és a dir, a la proximitat de l’interior i el litoral i a un clima privilegiat, fa que la Comunitat Valenciana siga una terra singular, un poble pròxim que té en el turisme i en la qualitat i excel·lència associada a esta indústria la seua millor forma de comunicar als seus visitants com és i a invitar-los que vinguen a viure-ho. En defintiva, que assenten la Comunitat Valenciana, el Mediterrani en Viu.

Suports

Les peces que s’han produït per a esta campanya són tres espots genèrics de 20, 30 i 60 segons, un espot de 20” per a cada una de les 6 marques turístiques, un espot per a foment del turisme intern dirigit als valencians i 11 espots de productes turístics i segments. Totes estes peces s’emetran en TV i Xarxes Socials.

En gràfica per a mitjans escrits s’han elaborat més de 30 originals de productes turístics que destaquen els principals atractius de la Comunitat, les platges i cales, el Mediterrani rural, la gastronomia i l’enoturisme, la cultura, l’esport, el turisme urbà i les festes.

La campanya en línia s’integra i connecta amb l’estratègia de comunicació de la campanya, atenent a l’escenari omnichannel, i es plasma en un actiu i complet microsite de campanya, mediterraneoenvivo.com, en un hashtag de campanya mediterraneoenvivo, amb bàners i amb diverses accions en xarxes socials.

 La campanya en mitjans

La campanya de difusió de l’oferta turística de la Comunitat en mitjans de comunicació s’inicia el 20 de juliol i comprén la resta de 2016 i fins al 21 de juny de 2017. L’adjudicatària del Concurs per a la Planificació i Compra de Mitjans ha sigut MEC Mediterrània, per un import de 4.500.000 ( IVA Exclòs ).

La campanya es publicitarà en mitjans nacionals i de la Comunitat Valenciana i tindrà en 2016 una especial incidència durant la temporada estival a fi de fomentar la decisió d’última hora i de cara a reforçar el període estival de setembre i reforç de cara als ponts i caps de setmana de la resta de l’any per a contribuir a la desestacionalització.

En 2017 haurà un reforç de campanya amb motiu de FITUR i de cara al període previ a Setmana Santa, caps de setmana i ponts.

Els objectius d’abast de la campanya previstos són el 98,7% de cobertura nacional i un 99,3% de cobertura Comunitat Valenciana.

En TV s’emetran espots de 20 i 30 segons genèrics, i espots de 20” de productes i un espot de 20 segons de cada una de les 6 marques turístiques en TV Nacional i FORTA (TVs autonòmiques).

En ràdio s’emetran falques de 30 i 20 segons en emissores nacionals i de la Comunitat Valenciana.

En mitjans escrits es publicaran insercions de mitja pàgina en premsa nacional i de la Comunitat Valenciana i en revistes professionals turístiques i de viatges dirigides al consumidor final, així com en suplements i especials de turisme.

La campanya també tindrà una important presència en línia amb insercions en els  principals portals d’informació en línia nacional i de la Comunitat Valenciana i accions en xarxes socials.

El pla de mitjans arreplega per a tots els suports tant publicitat comercial com col·laboració en matèria de continguts (branded content).

En 2017, coincidint amb la celebració de FITUR, la Comunitat estarà present en suports de publicitat exterior a Madrid i en el recinte firal i la contornada d’IFEMA.

Per a reforçar el període previ a Setmana Santa i pont de maig s’emetrà l’espot de 20” en les sales de cine dels principals mercats nacionals emissors de turistes a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència en sales de Madrid i Barcelona.

Compartir

Twitter

Formació

© Generalitat Valenciana. Turisme Comunitat Valenciana