Estás en: > Inici > Home > Noticies

Els turistes puntuen amb 9,5 punts sobre 10 el servei de la Xarxa Tourist Info de la Generalitat
16/08/2017

Els visitants que han acudit a les oficines d’informació turística de la Xarxa Tourist Info de la Generalitat han puntuat amb una mitjana de 9,56 punts sobre 10 el grau de satisfacció de les seues expectatives sobre les oficines visitades; i amb 9,4 punts, les característiques i serveis oferits en les mateixes. 

Així es desprèn de l’avanç de resultats de l’enquesta de satisfacció del Client de la Xarxa Tourist Info, que l’Agència Valenciana del Turisme ha engegat aquest estiu amb la finalitat de conèixer el perfil del turista que visita la Comunitat, per a, d’aquesta manera, assegurar l’excel·lència del servei. 

En l’enquesta estan participant 112 oficines que han arreplegat en aquesta primera onada de resultats, que comprèn de l’1 de juliol fins al passat 11 d’agost, un total de 3.485 qüestionaris, dels quals 1.910 corresponen a qüestionaris emplenats en oficines situades en municipis de litoral, 1.307 en oficines de municipis d’interior i 268 en oficines d’àmbit urbà. 

Cal assenyalar que aquestes dades corresponen a una primera onada de resultats, ja que el procés d’enquestes finalitzarà el pròxim 15 de setembre. 

Perfil de l’usuari

El perfil de l’usuari que ha realitzat l’enquesta en aquesta primera onada s’ajusta a visitants d’entre 46 i 65 anys, característica majoritària que es dóna en 37,7% dels enquestats. A més, més de la meitat d’ells, un 56,8%, són titulats universitaris. 

Quant al lloc de residència, un 59,4% el té a Espanya, sent les procedències principals la Comunitat Valenciana (17,7%), seguida de la Comunidad de Madrid (13,8%), Catalunya (4,6%), Castilla León (4,1%), Castilla-La Mancha (3,9%) i País basc (3%), mentre que un 39,6% prové de l’estranger, majoritàriament de França (15%), Regne Unit (6,3%), Bèlgica (3,6%), Holanda (2,5%), Alemanya (2,4%) i Itàlia (1,4%). 

L’allotjament més utilitzat ha sigut l’hotel (24,3%), seguit de l’habitatge de lloguer (23,4%), i el mitjà de transport més utilitzat ha sigut l’automòbil (65,3%). Quant als motius i activitats, destaquen les relacionades amb el turisme de sol i platja, ja que un 53,6% va assenyalar com una de les seues motivacions principals la platja i un 66% aquest mateix recurs com a principal activitat realitzada o a realitzar. 

Altres atractius que motiven a visitar la Comunitat Valenciana són el clima, la tranquil·litat del lloc, la gastronomia, la riquesa de l’entorn natural i els atractius culturals i monumentals. 

Destaca igualment dels resultats obtinguts que un 65% dels enquestats van manifestar haver gaudit de vacances a la Comunitat en més d’una ocasió i un 86,2% pensa tornar al municipi visitat, la qual cosa demostra un alt grau de fidelitat. 

Un 55,5% va afirmar conèixer la xarxa Tourist Info, a més, un 46% va indicar haver visitat més d’una oficina, un clar signe de fidelitat i satisfacció del servei oferit per la xarxa Tourist Info. 

Un turista cada vegada més “tecnològic”

L’enquesta inclou igualment preguntes que permeten recaptar informació del client sobre hàbits d’ús i disponibilitat de terminals mòbils i xarxes socials. En aquest sentit, un 83,2% dels enquestats manifesten ser usuaris d’un smartphone o tablet i tenir intenció d’usar-los durant la seua estada mitjançant connexió a Internet pròpia (51,4%) o amb WIFI facilitada en la destinació (21,7%). 

Quant als usos d’aqueixos terminals, el 51,9% dels enquestats els utilitzen per a consultar mapes, plànols i rutes en destinació, el 44,5% per a compartir informació, imatges i vídeos amb familiars i amics, el 34% per a consultar informació turística sobre la destinació i un 9,3% per a descarregar-se apps d’informació turística. 

Coneixement del client de la Xarxa Tourist Info

Amb la participació de les oficines Tourist Info al llarg de tot el territori, aquesta enquesta aporta informació sobre el perfil dels visitants de la Comunitat Valenciana que durant la seua estada sol·liciten informació turística i assessorament: les característiques de la seua visita, les seues expectatives, necessitats d’informació sobre la destinació i valoracions, no solament del municipi visitat, sinó també del servei que rep en l’oficina on ha sigut enquestat. 

El coneixement del client de la Xarxa Tourist Info és un dels instruments de millora contínua del Pla de Qualitat que promou l’Agència Valenciana del Turisme, amb la finalitat d’assegurar l’excel·lència del servei.

Compartir

Twitter

Formació

© Generalitat Valenciana. Turisme Comunitat Valenciana