Estás en: > Inici > Home > Noticies

Turisme col·labora amb els empresaris hostalers de Torrevieja per a difondre i promocionar l’oferta gastronòmica de la zona
16/10/2017

El secretari autonòmic de l’Agència Valenciana del Turisme, Francesc Colomer, ha destacat la importància de “col·laborar amb els empresaris en la realització d’accions que impulsen l’activitat turística perquè són els qui arrisquen en cada dia i donen la cara per a millorar el turisme del nostre territori”.

Colomer ha realitzat aquestes declaracions en el CdT de Torrevieja durant la presentació del II Festival Gastrocultural de la Vega Baja, denominat ‘Gastrovegabaja’, que se celebrarà els dies 27, 28 i 29 d’octubre i en la qual participaran 18 establiments de la localitat i la comarca oferint degustacions realitzades amb productes típics de la zona. També han assistit l’alcalde de Torrevieja, José Manuel Dolón i el president de l’Associació d’empreses d’Hostaleria de Torrevieja i Comarca, Joaquín Guillamó.

Colomer ha ressaltat que aquest festival “contribueix a la millora del turisme, mostrant l’autenticitat de la gastronomia de la zona de la Vega Baja”, i ha afegit que “és una targeta de presentació de l’autenticitat d’aquest territori” i que “la gastronomia no és solament economia i ocupació, també té a veure amb el prestigi del territori”.

Francesc Colomer ha advocat per “reforçar el prestigi i la reputació del nostre territori sobre la base d’allò que ens fa diferents identificant els nostres valors, la nostra singularitat i la nostra autenticitat”, i ha ressaltat que “la gastronomia és un vehicle extraordinari per a traslladar producte, autenticitat, territori i el talent del capital humà”.

Així mateix, el secretari autonòmic ha recordat que aquest dimarts se celebra a Torrevieja la segona ‘Jornada Pesca Turisme de la Comunitat Valenciana’que s’inclou en el programa CreaTurisme. En aquesta línia, Colomer ha recordat que “CreaTurisme és un projecte de l’Agència Valenciana del Turisme que té la finalitat d’accelerar el desenvolupament de nous productes turístics, explicant en la presa de decisions amb els empresaris i agents vinculats”.

Francesc Colomer ha recalcat que “en aquesta època on sembla que les estadístiques funcionen raonablement bé, no hem d’enlluernar-nos explicant turistes, sinó hem de transformar-nos i qualificar-nos, perquè quan passa aquesta conjuntura ens ha d’enxampar amb un model amb una base territorial creativa i experiencial sòlida, com Pescaturisme” i ha apostat per “treballar desenvolupant i potenciant productes turístics que ens diversifique i ens faça més forts”.

Per la seua banda, l’alcalde de Torrevieja, José Manuel Dolón, ha manifestat que aquest II festival és el reconeixement a tot un any de treball, de dedicació i lliurament, d’homes i dones que amb el seu esforç contribueixen a posar en el lloc que correspon el nom de Torrevieja.

A més, ha assenyalat la importància que aquest esdeveniment culinari i cultural tinga vocació comarcal. “Se celebra a Torrevieja però va a mostrar el potencial comarcal que tenim i que acredita que aqueixa és l’adreça en la qual hem de seguir treballant”.

22.000 euros per a promoció gastronòmica

Després de la presentació, Francesc Colomer ha signat el conveni de col·laboració entre l’Agència Valenciana del Turisme i l’Associació d’empreses d’Hostaleria de Torrevella i Comarca per a desenvolupar accions de promoció i màrqueting de l’oferta d’hostaleria i restauració, entre les quals s’inclou la celebració d’aquesta fira gastrocultural.

Mitjançant aquest conveni, l’Agència Valenciana del Turisme destina 22.000 euros. La finalitat d’aquest conveni és la promoció turística de la ciutat i la comarca a través de la segona edició de la fira gastrocultural ‘Fira Gastrovegabaja’.

Francesc Colomer ha posat l’accent en la importància d’establir “una vertadera gobernança col·laborativa amb els agents més implicats en l’impuls del turisme com el són els empresaris, que són els qui arrisquen i els qui lluiten dia a dia en aquesta activitat”.

A més, Colomer ha recordat que “la nostra política turística pretén vertebrar i cohesionar tota la Comunitat Valenciana, superant la idea de perifèries oblidades”, i ha afegit que per a aquest Consell “la perifèria també existeix perquè és un baluard fonamental per a entendre la diversitat i la grandesa del nostre potencial turístic”.

Aquest conveni respon al compromís de la Generalitat de mantenir el suport a les actuacions de comunicació i publicitat desenvolupades per les diferents associacions turístiques.

Compartir

Twitter

Formació

© Generalitat Valenciana. Turisme Comunitat Valenciana