L'Anàlisi del posicionament turístic de l'activitat musical en la Comunitat Valenciana és un estudi realitzat com a fruit de la col·laboració entre l'Agència Valenciana del Turisme, la Universitat de València i l'Associació de Promotors de la Comunitat Valenciana (MusicaProCV) per a identificar les fortaleses i línies d'acció possibles per a impulsar el turisme musical com a motor econòmic en la Comunitat Valenciana.
L'estudi identifica tres segments diferenciats als quals dirigir aquest nou producte turístic:
L'informe valora molt positivament l'important patrimoni musical de la Comunitat amb compositors com Joaquín Rodrigo, manifestacions com el Misteri d’Elx o l'activitat de les bandes de música i festivals en directe. Així doncs, destaca l'aposta de l'Agència Valenciana de Turisme pel turisme musical, un compromís que s'ha fet efectiu a través de la creació de les marques Mediterranew Fest i Mediterranew Musix, dos segells creats per canalitzar experiències de qualitat, amb responsabilitats ètiques i professionals, creadores d'ocupació i que fomenten un nou model productiu.