L'Administració Electrònica és l'ús de les Tecnologíes de la Informació i la Comunicació en les Administracions Públiques, combinat amb canvis organitzatius i noves aptituds, a fi de millorar els servicis públics i els processos democràtics i reforçar el suport a les polítiques públiques.
Avantatges:
- Rapidesa i comoditat per als usuaris (a qualsevol hora):
- Evitar cues, desplaçaments i horaris.
- Accés a la informació més còmode, fàcil i ràpid.
- Accés universal. La ubicació geogràfica i proximitat d'oficines administrativa deixa de ser un problema, quelcom especialment important en un país com Espanya.
- Foment de la participació dels ciutadans (bústies, qüestionaris, etc.), fomentar relació interactiva i més positiva.
- Impuls de la societat de la informació. Simplificació dels procediments i integració transparent de diferents administracions.
Prepare's per a la tramitació electrònica:
Per a realitzar la tramitació electrònica necessita:
- Un certificat digital.
- Un bústia de correu electrònic.