Estás en: > Inici > Planificació Turística

LLibre Blanc per a una Nova Estratègia Turística de la Comunitat Valenciana

 

Presentar un Llibre Blanc per a la Nova Estratègia Turística de la Comunitat Valenciana té a veure amb la voluntat de compartir. Compartir el coneixement, les dades, les propostes, les versions, les visions i les missions que tenim com a economia turística. I, sí, trie conscientment el concepte d'economia turística per a començar a deixar de parlar de…sector. Massa important, transcendent, transversal, identitari, vertebrador, innovador, etc. com per a retindre la història en una definició que ja no ens representa. La política turística integral hauria de ser assumida com a part essencial de la resposta que donem com a institucions públiques. La política turística són aliances. Permeabilitat i aliances que aporten valor a la nostra proposta.

Este document, encarregat i pilotat per la Universitat d'Alacant, ha comptat amb la participació de gran part de l'ecosistema empresarial i acadèmic del nostre territori. Un document que només alberga el propòsit de la utilitat. L'últim Llibre Blanc data de 1990. El món ha canviat fins a l'extrem que només roman constant la necessitat canviar. Canviar i transformar per a arribar puntuals a la cita amb els mercats, és a dir, amb la necessitat sintonitzar amb les expectatives i les decisions de les persones en un món global que castigarà als que només gestionen inèrcies i rutines.

El Llibre Blanc per a una Nova Estratègia Turística en la Comunitat Valenciana ha de motivar la reflexió, la intel·ligència col·lectiva d'una societat i un territori que té en el turisme la seua gran resposta per a una nova prosperitat inclusiva. Hui els nostres reptes són la innovació, la transformació digital, la governança colaborativa, la gestió del talent i de la nostra diversitat, la diferenciació del producte, la cultura de la qualitat, la formació i el capital humà com a avantatge competitiu, l'hospitalitat com a divisa, la sostenibilitat i l'estratègia del paisatge com a aposta per l'autenticitat mediterrània, l'assumpció del codi ètic del turisme com a credencial en el món…

Hem d'aconseguir que succeïsca. Entre tots aquells que ho veiem hem de reconstruir un relat creïble, singular i genuí, un salconduit per a ser rellevants i competitius en un context de mutació imparable. Compartir el coneixement ens farà més forts i més capaços per a competir. El fi últim és prendre les millors decisions sent conscients del rumb encertat que haurem fixat. Sense coneixement compartit no hi hauria ni rumb ni decisió correcta.

Desitgem que este document ajude, inspire i estimule els canvis necessaris perquè el turisme de la Comunitat Valenciana ocupe el lloc d'avantguarda que mereix.

Francesc Colomer - Secretàri Autonòmic de l'Agència Valenciana del Turisme

 

 

Compartir

Twitter

Formació

© Generalitat Valenciana. Turisme Comunitat Valenciana