Page 15 - Impactur_VALENCIA 2017
P. 15

[15]

                                                                Estudi d’Impacte Econòmic del Turisme: IMPACTUR© Comunitat Valenciana 2017




         II [1] PIB Turístic






         Els resultats d’IMPACTUR Comunitat Valenciana revelen un nivell d’activitat turística
         en el conjunt de les tres províncies (PIB turístic) de 15.929 milions d’euros l’any
         2017, un 7,4 % per damunt dels nivells assolits el 2016. Aquest registre suposa el

         nivell més alt d’activitat observat en la sèrie històrica, que s’assoleix després d’enllaçar
         sis anys de creixement del turisme a la Comunitat, i constata un increment notable de
         la presència del sector dins de l’economia valenciana.


         
         Aquesta nova edició d’IMPACTUR confirma el paper dinamitzador del sector turístic en l’economia regional. Com ja s’ha
         esmentat, per sisé any consecutiu es produeix un creixement de l’activitat turística, i hi destaca el bienni 2016-2017 per la
         intensitat que va tindre. El millor comportament del PIB turístic respecte de la resta d’activitats econòmiques no
         relacionades amb el turisme a la Comunitat en el període 2011-2017 ha sigut molt notable, el 5,1 % de mitjana anual,
         davant del 0,7 % que hauria crescut l’economia sense el valor afegit de les branques turístiques. Tot això ha permés un
         increment de la contribució del turisme a l’economia valenciana fins al 14,6 % el 2017, quasi 3 punts més que l’11,8 %
         de 2011.


         Aquest comportament diferencial del sector turístic respecte de la resta de l’economia s’explica per l’aportació creixent
         dels ingressos turístics dels estrangers i la resistència i la fidelitat mostrada pels viatges i les excursions de proximitat
         dels valencians dins de la Comunitat, juntament amb la recuperació i l’impuls, en l’últim any, de la demanda nacional
         procedent de la resta de comunitats autònomes, una vegada superats els pitjors anys de la crisi per a les empreses i les
         famílies espanyoles. L’esdevindre favorable del consum turístic ha propiciat la recuperació dels marges i la confiança
         empresarial, la qual cosa ha impulsat la inversió de les empreses turístiques a la Comunitat, en un context en què el
         sector públic autonòmic i local ha liderat una estratègia de reposicionament i modernització del seu model turístic i de
         diversificació de mercats.



















                                                                                                                    Exceltur - Comunitat Valenciana
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20