Page 4 - Impactur_VALENCIA 2017
P. 4
Comparació de l'impacte del turisme a la Comunitat
Valenciana amb altres comunitats i al conjunt d'Espanya*
Any 2017
14,6% 12,5% 44,8% 35,2% 7,4% 6,5% 11,1% 10,9% 9,8% 9,8% 11,2%
15.929 18.355 12.003 15.573 2.832 14.360 6.015 1.342 760 2.719 125.529
15,1% 11,9% 32,0% 40,3% 8,6% 6,5% 12,0% 11,4% 10,3% 10,2% 13,0%
287.749 385.073 150.346 326.970 59.772 218.904 109.762 24.590 12.951 55.792 2.560.600
* Dades per a Castella-la Manxa relatives a 2016; per a Cantàbria, Galícia i les Illes Balears, relatives a 2014; La Rioja, relatives a 2013. Dades per a la Regió de Múrcia relatives a 2011, per a la Comunitat de Madrid i
Andalusia, relatives a 2007 (estudis IMPACTUR). Dades per a Espanya relatives a 2016, segons figuren en la CSTE (Compte Satèl•lit del Turisme d'Espanya publicat per l'INE).
** Les diferències observades entre comunitats s'expliquen en un percentatge elevat als diversos nivells d'estacionalitat atés que les dades d'ocupació en els estudis IMPACTUR estan comptabilitzats en llocs de treball
equivalents a l'any.
Efectes directes i indirectes
sobre l'economia de la EFECTES DIRECTES
Comunitat Valenciana Són, en síntesi, els impactes
generats sobre les branques
Els indicadors derivats d'activitat que estan en
contacte directe amb la
d'IMPACTUR són imprescindibles demanda turística (ex.:
per a mesurar els principals hotels, restaurants, agències
efectes directes i indirectes del de viatges, botigues de
souvenirs, empreses de
sector turístic sobre l'economia lloguer de cotxes, etc.)
valenciana en clau de generació
de PIB, ocupació, inversió de
capital, impostos… així com els EFECTES INDIRECTES
efectes multiplicadors sobre els Són els impactes
altres sectors. multiplicadors generats
sobre altres branques
d'activitat proveïdores de
béns i serveis intermedis per
al sector turístic
(subministradors d'aliments i
begudes, construcció,
productes agrícoles,
empreses tèxtils, empreses
d'electricitat, gas i aigua,
manteniment, consultoria a
empreses turístiques, etc.).