Estás en: > Inici > Home > Noticies

L’Agència Valenciana del Turisme organitza una jornada professional per donar a conèixer el ‘Pescaturisme’ a Torrevieja
15/10/2017

L’Agència Valenciana del Turisme organitza per a dimarts que ve en la localitat de Torrevieja una jornada professional per a donar a conèixer el ‘Pescaturisme’ de la Comunitat Valenciana.

Amb aquesta II jornada professional, es pretén donar a conèixer el producte ‘Pescaturisme’ i les seues oportunitats de desenvolupament a la Comunitat Valenciana, així com la seua estratègia de desenvolupament del producte en el marc del programa #CreaTurisme de l’Agència Valenciana del Turisme i el turisme creatiu de base participativa i experiencial.

L’activitat, que es desenvoluparà en el port de Torrevieja, reunirà a professionals del mar i del turisme: confraries de pescadors, empreses del sector turístic, tècnics i tècniques de gestió turística, de medi ambient, mitjans de comunicació especialitzats, agències de viatges, guies de turisme, persones emprenedores i estudiants de turisme. A més, comptarà amb la presència de la directora general de Turisme, Raquel Huete.

El secretari autonòmic de l’Agència Valenciana del Turisme, Francesc Colomer, ha assenyalat que des de Turisme “estem impulsant una nova línia de treball per a potenciar el ‘Pescaturisme’, un producte amb un important potencial a la Comunitat Valenciana”.

Així, Colomer ha explicat que el seu departament treballa en una nova estratègia gastronòmica per a la Comunitat i ha indicat que “al llarg dels pròxims mesos es va a donar un impuls a noves especialitats com el ‘pescaturisme’, l’enoturisme i l’oleoturisme”. Tot açò, gràcies a la iniciativa de CreaTurisme, un projecte de l’Agència Valenciana del Turisme que va veure la llum en 2016 i que té com a objectiu accelerar el desenvolupament de nous productes turístics comptant en la presa de decisions amb el sector.

A més, Francesc Colomer ha destacat la importància de la tradició marinera a la Comunitat, ja que forma part de la “identitat turística i mediterrània de les destinacions litorals, per a les quals suposa un gran atractiu paisatgístic, cultural i gastronòmic”.

“Les tendències del mercat turístic -ha continuat- apunten cada vegada més cap a la demanda d’activitats experiencials”. També ha assenyalat que “el desenvolupament d’una oferta turística de qualitat al voltant del món de la pesca i el mar és, sense dubte, una oportunitat per a millorar l’oferta turística de la Comunitat Valenciana i la sostenibilitat d’un sector pesquer artesanal, que necessita diversificar i innovar en la seua activitat per a garantir la seua supervivència i relleu generacional de joves pescadors”.

Cal ressaltar que aquesta ‘II Jornada Professional de Pescaturisme de la Comunitat Valenciana’ s’emmarca en l’estratègia CreaTurisme, que té com a seu objectiu impulsar el desenvolupament de nous productes turístics i se suma a la jornada sobre ‘pescaturisme’ que es va celebrar a Dénia el passat mes de juny.

Programació II jornada ‘Pescaturisme’

La jornada s’inicia amb una sessió de matí amb el ‘fam trip’ sobre ‘Arts menors – trasmallo’ i ‘Torrevieja i la sal’, una aproximació a la zona de feina en el mar i una visita a les Eres de la Sal.

El CdT Torrevieja serà l’encarregat d’acostar als participants a la cultura gastronòmica marinera de la Vega Baixa, amb el ‘showcooking’ “Salazones: tradició i innovació” i la degustació de receptes amb diferents tècniques d’elaboració de peix, amb la participació dels pescadors i de l’alumnat i professorat del CdT de Torrevieja.

La sessió de vesprada comptarà amb ponències i presentacions per a debatre el futur del Producte Turístic Mariner a la Comunitat Valenciana, on es reflexionarà sobre aspectes com la sostenibilitat turística, la identitat marinera, la cultura gastronòmica i les oportunitats econòmiques i beneficis intersectorials que pot aportar aquesta nova especialitat.

En concret, s’obrirà amb la taula redona ‘Foment del Turisme Mariner a la Comunitat Valenciana: un mar d’oportunitats’, amb la intervenció de la directora general d’Agricultura, Ramaderia i Pesca, que presentarà el nou marc normatiu.

A continuació, es parlarà del programa CreaTurisme per a l’acceleració del turisme mariner. Es tracta d’un programa de jornades tècniques, demostracions, tallers i desenvolupaments pilot que, a més de Torrevieja, visitaran altres destinacions com Dénia, Gandia o Peníscola.

Tancaran la taula la Regidoria de Medi Ambient i Pesca, donant a conèixer projectes com a ‘Peixos amb Art’ desenvolupat per l’Associació Columbares de Múrcia; i el ‘Taller de foment de les poblacions de cefalòpodes’ de la Universitat d’Alacant, la part pràctica de la qual s’ha dut a terme en aigües de Torrevieja.

La jornada es tancarà amb el panell ‘Experiències de Pesca Turisme en el Mediterrani: un mar d’experiències’ amb exemples de models de negoci turístics d’èxit. Obrirà el panell ‘Trip&Feel’, una empresa valenciana amb seu en els ports de Peníscola i Càller (Sardenya, Itàlia). Continuarà el panell ‘Turisme mariner Costa del Sol a Estepona’ (Màlaga), una iniciativa pilot, pionera a Andalusia i tal vegada un dels millors exemples d’èxit a escala nacional, que aporta l’experiència d’un tàndem professional -un pescador i una empresària del turisme-. Tancarà el panell l’empresa ‘BLUSCUS Turisme mariner a Galícia’, una jove empresa establida a Vigo.

Compartir

Twitter

Formació

© Generalitat Valenciana. Turisme Comunitat Valenciana