Actualitat

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha anunciat que, l’Agència Valenciana del Turisme, “va a començar una campanya per a intensificar la defensa del sector reglat i la lluita contra l’intrusisme”. Així ho ha assenyalat després de la reunió mantinguda amb les entitats que treballen en el sector d’apartaments turístics reglats de la Comunitat per a analitzar la seua situació.

Colomer ha ressaltat que “cal traçar una frontera de foc entre el que representa i contribueix el sector reglat i els qui es mouen en la il·legalitat”. Per aquest motiu, ha assenyalat que “des de la Generalitat treballem per a protegir el sector reglat, el lloguer turístic que sí que tributa, el que genera ocupació, prestigi i respon a un model de turisme molt important per al model a la Comunitat Valenciana”.

Des de l’Agència Valenciana del Turisme ”promocionarem i defensar l’allotjament reglat a través de la nostra campanya de comunicació ’Mediterrani en Viu’”. En aquesta línia, Colomer ha ressaltat que “volem que servisca d’estímul als turistes perquè escullen allotjaments de qualitat en establiments reglats perquè són els que ofereixen garanties perquè l’experiència turística no acabe en frustració”.

A més, ha advocat per “continuar formalitzant la nostra aliança amb el sector reglat del lloguer d’habitatges per a fer front a l’intrusisme” i en aquesta línia ha anunciat que “formalitzarem conveni de col·laboració amb el Col·legi Oficial d’Administradors de Finques per a estrényer el cércol als habitatges clandestins i reforçar la campanya de sensibilització”.

Colomer ha ressaltat la importància d’establir un acord amb aquesta entitat, “perquè agrupen a actors molt rellevants pel seu coneixement de la realitat dels blocs de cases turístiques, que suposen el 80% de l’oferta”.

Així mateix, ha incidit que “les administracions hem de ser eficaces a fer complir la Llei” i ha recordat que “la pròxima Llei de Turisme, Oci i Hospitalitat arreplega un enduriment de les sancions, que es van a veure multiplicades per 20 en la quantia, ja que en l’actualitat estem davant gegants globals”.

En la reunió han participat el president de l’Associació d’empreses Gestores d’Apartaments Turístics Costa Blanca, Miguel Ángel Sotillos; el representant de l’Agrupació d’Empresaris Turístics de Peníscola, Juan Antonio Beltrán; el president de l’Associació Empresarial Lloguers Turístics Comunitat Valenciana (Costa Blanca), Mariano Espinosa; el representant de l’Associació d’empreses de Lloguer d’Apartaments Turístics de Gandia, Oscar Ferrairó; el president de l’Associació d’Apartaments Turístics de València, José Benavent; la secretària general de l’Associació d’Empresaris d’Hostaleria i Turisme de la Marina Alta, Remedios Cerdà i el president del Col·legi d’Agents Administradors de Finques de València, José Sales Rodríguez.

Resultats inspecció campanya d’estiu 

Durant la reunió, també s’han valorat les xifres de la campanya especial d’estiu d’Inspecció contra l’oferta il·legal i competència deslleial en la comercialització d’apartaments turístics de la Comunitat Valenciana, que ha permés aflorar 2.562 habitatges clandestins en els mesos de juliol i agost.

L’objectiu de la campanya ha sigut comprovar que els apartaments turístics que s’han llogat per temporada a la Comunitat estigueren degudament registrats conformement a la normativa turística d’aplicació.

Durant els mesos de juliol i agost s’han inspeccionat prop de 13.758 habitatges turístics i s’han realitzat 72 requeriments.

Aquestes inspeccions han permés que, durant els mesos de juliol i agost, el nombre d’habitatges inscrits o donades d’alta ja ha sigut de 2.562. Per províncies, 762 s’han registrat a València, 1.369 a Alacant i 441 a Castelló.

Aquest treball permet sancionar les irregularitats i a més, durant les inspeccions s’informa a l’Agència Tributària de l’Estat, a l’efecte de les possibles rendes opaques a la Hisenda Pública.

Cal apuntar que en 2016 van ser un total d’11.623 nous habitatges turístics de les tres províncies les que es van donar d’alta en el Registre, i en 2017, fins al mes d’agost ja s’han registrat 10.756 noves altes d’habitatges turístics a la Comunitat Valenciana, la qual cosa suposa una mitjana de més de 1.300 noves altes al mes.

Cal destacar que en els últims quatre anys, el registre ascendeix fins a un total de més de 32.000 de nous habitatges turístics a la Comunitat Valenciana.

Les actuacions d’inspecció s’han centrat en les principals localitats turístiques de la Comunitat, on hi ha major concentració d’habitatges turístics. En concret, s’han realitzat en la província de Castelló en les localitats d’Alcossebre, Benicarló, Benicàssim, Moncofa, Orpesa del mar, Peníscola, Vinaròs, Castelló i Catí.

En la província de València s’han inspeccionat habitatges en les localitats de Canet d’en Berenguer, Cullera, El Puig, Gandia, Oliva, Puçol, Sagunt, Sueca, València, Xeraco, Miramar, Piles i Alboraia.

Respecte a la província d’Alacant les actuacions d’inspecció s’han realitzat a Benidorm, Oriola Costa, Torrevella, Dénia, Xàbia, Calp, Alacant i Elx.

La campanya de control de l’oferta il·legal i competència deslleial en la comercialització d’apartaments turístics, es realitza en col·laboració amb l’Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències. A més, aquest estiu s’ha comptat amb la col·laboració d’agents de la Policia Autonòmica, que permet abastar amb major amplitud la inspecció física d’habitatges oferits.

19/09/2017
Compartir

El secretari autonòmic de la Agència Valenciana del Turisme, Francesc Colomer, ha destacat el compromís de la Generalitat “per dignificar aquest sector com una indústria fonamental per a entendre l’economia i el progrés”.

Així s’ha pronunciat Francesc Colomer durant la clausura de l’assemblea anual d’associats de l’Associació d’empreses d’Apartaments Turístics de la Costa Blanca, Aptur, que s’ha celebrat en el Invat·tur.

Colomer ha reiterat que “el turisme i, sobretot el treball dels professionals, té molt a veure amb l’hospitalitat, amb l’acolliment i la capacitat de la gent de viatjar lliurement pel món, perquè el turisme és un negoci però amb un fons de valors”.

A més, ha ressaltat que “la professionalització i la fiabilitat de l’oferta és fonamental” per açò ha advocat per la “qualitat contra l’intrusisme”. Per a Colomer, “el turista del futur serà més exigent, per açò cal créixer en professionalitat i legitimació”.

En aquesta línia, el responsable de Turisme ha recordat que des de la Generalitat “estem treballant juntament amb altres administracions i juntament amb el sector turístic per a lluitar contra l’intrusisme” i ha anunciat una trobada la setmana vinent “amb totes l’associacions i entitats que treballen entorn de l’allotjament reglat en apartaments turístics per a analitzar la situació del sector”.

El secretari autonòmic també s’ha pronunciat sobre la ‘turismofobia’. Referent a açò, ha assenyalat que “és important reivindicar la rellevància i importància del turisme per a entendre el futur a través d’un relat positiu, perquè el turisme mai pot generar fòbies”.

Finalment, Colomer ha agraït el “esforç i perseverança en aquests temps difícils” que realitzen els empresaris que treballen en les empreses d’apartaments turístics de la Comunitat i ha recalcat que “hem de reivindicar la part corresponent de l’èxit que els toca” i ha posat l’accent que “res té a veure amb l’intrusisme, ja que treballen també en pro de l’allotjament reglat de qualitat”.

14/09/2017
Compartir

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha mantingut una reunió amb el director general d’Administració Local, Antoni Such, per a ultimar els detalls del decret que la Generalitat té previst aprovar en els pròxims dies i que servirà per a donar cobertura econòmica a projectes locals cofinançats pel fons Feder.

En concret, es tracta d’un decret que, a més de fomentar projectes vinculats a la mobilitat urbana sostenible, també arreplega tots aquells l’objectiu dels quals siga la promoció, desenvolupament o protecció del patrimoni cultural i dels actius de turisme públic. De fet, per a aquests últims està previst que es destine una inversió de 20 milions d’euros.

Colomer ha mostrat la seua satisfacció davant aquesta nova mesura de la Generalitat i ha remarcat que “suposarà una injecció econòmica important per a tots aquells municipis de la Comunitat que vulguen posar en marxa projectes vinculats a la millora o protecció del seu patrimoni cultural, la qual cosa sens dubte reforçarà la seua capacitat de presentar una oferta atractiva a nivell turístic”.

En aquest sentit, ha assenyalat que “és imprescindible apostar per noves vies de desenvolupament turístic en el territori per a ampliar el nostre catàleg de productes i diversificar l’oferta”. Així, ha recordat que, des de l’Agència Valenciana del Turisme, “ja hem posat en marxa la nostra estratègia de CreaTurismo per a donar forma i impulsar nous productes vinculats al territori que ens ajuden a desestacionalizar, incrementar la despesa i atraure nous mercats” i ha apuntat que “aquest decret reforça aquest objectiu”.

El director general d’Administració Local, Antoni Such, ha remarcat la necessitat de “dinamitzar als municipis i oferir-los eines amb les quals puguen dur a terme projectes que posen en valor els seus recursos”. Per açò, els municipis que vulguen optar a aquestes ajudes hauran de justificar, entre altres coses, que les actuacions proposades no posen en perill la conservació dels elements culturals o mediambientals, al mateix temps que es valorarà que comporten la creació o l’augment de l’activitat turística sostenible.

14/09/2017
Compartir

El secretari autonòmic de l’Agència Valenciana del Turisme (AVT), Francesc Colomer, ha avançat que l’ocupació en les activitats turístiques ha experimentat un creixement del 5,6% a la Comunitat Valenciana durant els primers vuit mesos de l’any, segons dades del Ministeri d’Ocupació i Seguretat Social sobre el nombre d’afiliats a la Seguretat Social en les branques d’hostaleria i turisme.

Per províncies, València creix de gener a agost un 5,9% interanual, Alacant un 5,5% i Castelló un 5,1%. Per sectors, l’ocupació en l’allotjament de la Comunitat Valenciana puja un 5,1%, mentre que els afiliats a serveis de restauració augmenten un 5,5% i l’ocupació relacionada amb les agències de viatges s’incrementa en un 15,3%.

El responsable de Turisme també ha valorat les dades d’afiliació a la Seguretat Social en les branques d’hostaleria i turisme a la Comunitat Valenciana i ha remarcat que “mostren que l’increment es manté al llarg de tot 2017 i no respon únicament als mesos estivals”. De fet, cal destacar que la dada de gener ja va ser molt positiva, aconseguint el 5,1%, una tendència que s’ha mantingut fins al passat mes d’agost.

Francesc Colomer ha ressaltat que la prioritat de la Generalitat “és dotar de major qualitat i estabilitat l’ocupació en aquest sector, a més d’incrementar-ho”. Així, ha assenyalat que “no solament és important créixer en nombre de contractes, sinó que resulta essencial que aquests siguen de qualitat i que romanguen estables en el temps”, ha afegit, al mateix temps que també ha recordat l’aposta per la millora en la formació que es duu a terme des dels diferents CDT.

Colomer ha fet referència també al fet que l’Agència Valenciana del Turisme, juntament amb la Direcció general de Treball, ha engegat una taula de coordinació amb sindicats i associacions turístiques per a millorar la situació de l’ocupació en el sector. En aquesta línia, Colomer ha explicat que l’objectiu d’aquesta taula és examinar el que ha de millorar-se perquè la riquesa que es genera entorn del sector turístic siga repartida a la Comunitat Valenciana”.

Resultats mes d’agost

Respecte als resultats del mes d’agost, cal destacar l’augment en un 5% en el nombre d’afiliats en les branques d’hostaleria i turisme a la Comunitat Valenciana.

La província que major pujada ha registrat durant el mes d’agost ha sigut Castelló, amb un augment interanual del 5,5%. En la província de València, el nombre d’afiliats ha augmentat un 4,7% i a Alacant un 5%, respecte al mateix mes de l’any anterior.

14/09/2017
Compartir

L’Agència Valenciana del Turisme ha organitzat un viatge de premsa per a un grup de 10 periodistes i experts en xarxes socials que visitaran Benidorm amb motiu del Benidorm Pride.

Així, l’Agència Valenciana del Turisme participa juntament amb Visit Benidorm i Turespaña en l’organització d’aquest viatge de premsa amb l’objectiu de promocionar l’oferta turística LGTBI de la Comunitat Valenciana.

El secretari autonòmic de l’Agència Valenciana del Turisme, Francesc Colomer, ha ressaltat que un dels objectius prioritaris del Consell és “mostrar a la Comunitat Valenciana com una terra hospitalària i de valors, una terra de diversitat on volem acollir a tots els perfils de turistes, perquè hi ha oferta turística per tots i tots són benvinguts”.

Francesc Colomer ha destacat que el segment LGTBI ”per fi té visibilitat a la Comunitat Valenciana” i ha afegit que “des de l’AgènciaValenciana del Turisme estem treballant per impulsar i promocionar la nostra oferta turística cap a aquest segment amb l’objectiu de posicionar-nos com una destinació ‘gai friendly’”.

Colomer ha assenyalat que treballar en aquest segment “demostra que la Comunitat és una terra de valors, una terra hospitalària on tots els turistes són benvinguts i tenen dret a gaudir de la nostra oferta”, al mateix temps que ha ressaltat que “a més, és un segment altament rendible per al sector turístic, ja que el consumidor LGTBI té un poder adquisitiu significatiu i, a més, realitza major nombre de viatges al llarg de l’any, per la qual cosa el seu impacte en el sector és encara major”.

El grup està format per periodistes i influencers en xarxes especialitzats en el segment LGTBI, tant nacionals com arribats d’altres països (Alemanya, Regne Unit, Holanda, Suïssa i Israel). L’objectiu d’aquesta acció és que aquests periodistes publiquen en les seues revistes, blogs i xarxes socials les seues experiències a Benidorm i comparteixin amb els seus seguidors els atractius de la ciutat i de les activitats que tenen lloc durant la celebració de el ‘Benidorm Pride’.

L’itinerari de visites portarà al grup a conèixer les platges de Llevant i Ponent, la zona del castell, passeig amb bicicleta elèctrica pel paratge natural de Serra Gelada, activitats nàutiques, visita a cellers Mendoza a l’Alfàs del Pi, a més de donar a conèixer la gastronomia de la Comunitat.

El programa es completarà amb la participació dels periodistes en les múltiples activitats organitzades amb motiu de el ‘Benidorm Pride’, que inclouen desfilades i festes en diferents punts de la ciutat.

09/09/2017
Compartir

El Consell ha autoritzat la subscripció del conveni de col·laboració entre l’Agència Valenciana del Turisme i l’Ajuntament de Torreblanca per a la senyalització de tres noves rutes d’ampliació del Centre BTT Costa de Azahar.

Mitjançant aquest conveni, l’Agència Valenciana del Turisme contribuirà econòmicament amb 20.000 euros a aquesta actuació mentre que la realització i execució de les obres correspondrà a l’Ajuntament de Torreblanca.

Les noves rutes se sumaran a les 10 amb les quals ja explica el Centre BTT Costa de Flor del taronger. Les rutes estan articulades mitjançant una xarxa de circuits amb diferents nivells de dificultat i transcorren, en gran part, pels tres parcs naturals que s’integren dins d’aquest centre BTT: El Desert de les Palmes, Prat de Cabanes i Serra d’Irta.

Aquests circuits serveixen per a la realització de turisme coneixent les riqueses paisatgístiques, naturals i culturals de la zona impulsant l’ús de la bicicleta en un entorn respectuós amb el medi ambient.

09/09/2017
Compartir

Twitter

Portals

Portal Turístico Telefon 112
© Generalitat Valenciana. Agència Valenciana del Turisme