Estás en: > Inici > Home > Te puede interesar

Anàlisi del posicionament turístic de l'activitat musical en la Comunitat Valenciana

L'Anàlisi del posicionament turístic de l'activitat musical en la Comunitat Valenciana és un estudi realitzat com a fruit de la col·laboració entre l'Agència Valenciana del Turisme, la Universitat de València i l'Associació de Promotors de la Comunitat Valenciana (MusicaProCV) per a identificar les fortaleses i línies d'acció possibles per a impulsar el turisme musical com a motor econòmic en la Comunitat Valenciana.

L'estudi identifica tres segments diferenciats als quals dirigir aquest nou producte turístic:

  • un turisme professional musical (el sector educatiu i la indústria), amb una important despesa mitjana i amb capacitat per a crear marca musical;
  • un turisme cultural musical (intèrprets i audiències), amb interessos creatius i culturals i, també, amb ganes de conéixer la destinació i la seua població;
  • un turisme d'oci musical, centrat bàsicament en l'experiència musical in situ.

L'informe valora molt positivament l'important patrimoni musical de la Comunitat amb compositors com Joaquín Rodrigo, manifestacions com el Misteri d’Elx o l'activitat de les bandes de música i festivals en directe. Així doncs, destaca l'aposta de l'Agència Valenciana de Turisme pel turisme musical, un compromís que s'ha fet efectiu a través de la creació de les marques Mediterranew Fest i Mediterranew Musix, dos segells creats per canalitzar experiències de qualitat, amb responsabilitats ètiques i professionals, creadores d'ocupació i que fomenten un nou model productiu. 

Compartir

Twitter

Formació

© Generalitat Valenciana. Turisme Comunitat Valenciana