Model Canvas
- Objectiu Empreses noves i existents
- Enfocat Clients, inversors, emprenedors, consultors, assessors
- Clients S'enfoca en el segments de clients, els canals i les relacions amb els clients de totes les empreses.
- Passos Estableix la infraestructura, llesta les fonts de finançament i els fluxos d'ingressos previstos del negoci.
- Proposta de Valor Se centra en brindar un valor agregat al client final.
- Aplicació Fomenta la comprensió sincera, la creativitat, la discussió i l'anàlisi constructiva.
Lean Canvas
- Objectiu Startups emergents
- Enfocat Emprenedors
- Clients No posa molt èmfasi en els segments de clients perquè les *startups no tenen productes coneguts o provats per a vendre.
- Passos Comença amb el problema, brinda una solució, estableix els canals per a aconseguir-lo, els costos involucrats i els fluxos d'ingressos previstos.
- Proposta de Valor Se centra en brindar un valor agregat al client final. Se centra en el producte o servei per al client.
- Aplicació Està orientat a la solució de problemes que l'emprenedor desenvolupa pas a pas
Característiques del Business Model Canvas:
Resum visual dels factors clau d'un producte o servei.
El focus principal està en la relació amb els clients.
És important el conéixer les activitats clau, recursos clau i socis clau en el llenç.
En el cas que es faça un canvi en qualsevol dels elements, podria afectar la resta ja que estan molt relacionats perquè treballen com un sistema.
Característiques del Lean Canvas:
El focus principal està en l'avantatge competitiu, el factor diferencial i els solucions que ofereix el producte, és a dir se centra en aportar valor als clients.
Ens obliga a tindre en compte les mètriques que utilitzarem per a mesurar el nostre progrés.
Identifica les fortaleses i amenaces del teu negoci o organitzacions.
Reforça o defineix tu la identitat de marca.
Redueix els regs derivats de l'activitat comercial.
Defineix les estratègies que aplicares en el teu negoci