Estás en: > Inici > Planificació Turística > ACCETUR

Principals diferències entre aquestes dues eines

Model Canvas  

  • Objectiu     Empreses noves i existents   
  • Enfocat     Clients, inversors, emprenedors, consultors, assessors    
  • Clients     S'enfoca en el segments de clients, els canals i les relacions amb els clients de totes les empreses.   
  • Passos     Estableix la infraestructura, llesta les fonts de finançament i els fluxos d'ingressos previstos del negoci.  
  • Proposta de Valor     Se centra en brindar un valor agregat al client final.    
  • Aplicació     Fomenta la comprensió sincera, la creativitat, la discussió i l'anàlisi constructiva.  


Lean Canvas

  • Objectiu     Startups emergents
  • Enfocat    Emprenedors
  • Clients     No posa molt èmfasi en els segments de clients perquè les *startups no tenen productes coneguts o provats per a vendre.
  • Passos    Comença amb el problema, brinda una solució, estableix els canals per a aconseguir-lo, els costos involucrats i els fluxos d'ingressos previstos.
  • Proposta de Valor     Se centra en brindar un valor agregat al client final.     Se centra en el producte o servei per al client.
  • Aplicació     Està orientat a la solució de problemes que l'emprenedor desenvolupa pas a pas
     

Característiques del Business Model Canvas:

 Resum visual dels factors clau d'un producte o servei.
 El focus principal està en la relació amb els clients.
 És important el conéixer les activitats clau, recursos clau i socis clau en el llenç.
 En el cas que es faça un canvi en qualsevol dels elements, podria afectar la resta ja que estan molt relacionats perquè treballen com un sistema.

Característiques del Lean Canvas:


 El focus principal està en l'avantatge competitiu, el factor diferencial i els solucions que ofereix el producte, és a dir se centra en aportar valor als clients.
 Ens obliga a tindre en compte les mètriques que utilitzarem per a mesurar el nostre progrés.
 Identifica les fortaleses i amenaces del teu negoci o organitzacions.
 Reforça o defineix tu la identitat de marca.
 Redueix els regs derivats de l'activitat comercial.
 Defineix les estratègies que aplicares en el teu negoci
 

Compartir

Twitter

Formació

© Generalitat Valenciana. Turisme Comunitat Valenciana