Una línia clau d'actuació de L'Agència Valenciana del Turisme la constituïx la microsegmentació de l'oferta turística de la nostra Comunitat per a dotar-la de productes perfectament adaptats a les demandes específiques d'uns clients cada vegada més exigents i de gustos nous i canviants. Dins d'esta estratègia s'està creant la Xarxa de Centres BTT de la Comunitat Valenciana, un producte turístic amb imatge pròpia que afavorix l'ús ordenat i sostenible de la bicicleta de muntanya a través d'una xarxa normalitzada d'instal·lacions i que està dirigit tant a l'usuari expert com al principiant.
Un centre BTT és una instal·lació preparada per a la prestació d'un producte turístic basat en l'ús de la bicicleta de muntanya. El centre BTT consta d'un centre d'informació principal on se subministren qualsevol classe de productes i servicis, així com informació sobre rutes cicloturistes. El punt d'acollida posa a disposició de l'usuari un servici d'atenció i informació sobre el propi Centre BTT i el seu entorn. També compta amb servici de lloguer de bicicletes, zones d'aparcament, zones habilitades per a la neteja i reparació de bicicletes, dutxes i servicis, farmaciola i primers auxilis.
Lligat a este centre es troben una sèrie de rutes abalisades i senyalitzades, classificades per diferents nivells de dificultat segons diversos paràmetres: longitud, desnivell, naturalesa i estat del terreny, perillositat, etc. Les rutes s'identifiquen amb un codi de colors segons la seua dificultat, des de verd (molt fàcil) fins a negre (molt difícil).
Les rutes discorren per trams d'escassa circulació motoritzada, generalment no asfaltats. La majoria dels itineraris són circulars i s'inicien en el punt d'acollida. Són rutes marcades, interconnectades entre si i que poden realitzar-se bé de forma única o bé inclús com a grans travessies.
Els senyals utilitzats per a abalisar les rutes estan homologades i són semblants a les utilitzades en altres centres BTT a Espanya i a Europa.
El projecte inclou la creació d'una imatge de marca per a la identificació i difusió del producte i la definició d'uns estàndards de funcionament que garantisquen la prestació del servici de manera homogènia en els distints centres que componen la xarxa.