Estás en: > Inici > Home > Noticies

El turisme eqüestre cobra protagonisme com a activitat turística a la Comunitat
27/12/2013

El secretari autonòmic de Turisme i Comerç, Daniel Marco, ha destacat este matí que el turisme eqüestre “està cobrant cada vegada major protagonisme com a activitat turística a la Comunitat Valenciana, un producte en què som pioners a l’albergar el primer itinerari eqüestre homologat d’Espanya, la Ruta dels Monestirs”.

Així mateix, Marco ha afegit que “el camí de Llevant, que s’inicia a València, es convertirà en la ruta eqüestre homologada més llarga d’Espanya amb més de 1.100 quilòmetres”.

D’esta manera, ha fet insistència en el fet que la Comunitat Valenciana té potencial per al creixement del turisme eqüestre, “comptem amb territori, clima i som la segona autonomia, després d’Andalusia, amb el nombre més gran i quilòmetres d’itineraris eqüestres homologats”.

Daniel Marco ha realitzat estes declaracions durant la jornada de presentació de la Marca Turisme Eqüestre d’Espanya, que ha tingut lloc en el municipi d’Alzira. En la presentació han participat a més l’alcaldessa de la localitat, Elena Bastidas i el director tècnic de la Real Federació Hípica Espanyola, Fernando Vizcaíno.

Durant la seua intervenció, el secretari autonòmic hi ha advocat per impulsar “un turisme d’interior singular, diferenciat i basat en experiències”. En este sentit, ha afirmat que “la posada en marxa de nous productes turístics, com el turisme eqüestre, aporten sense cap dubte, un clar avantatge competitiu enfront d’altres destinacions i incentiven el flux de visitants a la zona”.

A més, Marco ha ressaltat que “els itineraris eqüestres, units a l’oferta d’allotjament i restauració, contribuïxen al desenrotllament econòmic de la zona, posant en valor el seu patrimoni paisatgístic i ambiental”. Segons el secretari autonòmic “es tracta d’un producte que genera dos milions d’euros anuals a la Comunitat, on hi ha 8 itineraris homologats”

“Els objectius ara són impulsar l’estructuració del producte, implicant empreses, i promocionar-lo”, ha afegit. Així mateix, ha declarat que “des de la Conselleria d’Economia, Indústria, Turisme i Ocupació s’està oferint la màxima col·laboració possible, de manera que s’ajude els promotors d’itineraris eqüestres homologats i les seues empreses turístiques a introduir-se en el mercat internacional, i a contactar amb touroperadors i professionals del sector”.

D’esta manera, ha manifestat que “la Generalitat està treballant per a potenciar els productes turístics, que oferixen importants oportunitats de creixement en àrees específiques, com és el turisme eqüestre”.

El secretari autonòmic ha felicitat la Real Federació Hípica Espanyola, la Diputació de València i l’Ajuntament d’Alzira “perquè amb esta jornada s’emprén una acció de difusió i promoció de la marca Turisme Eqüestre Espanya, que servix sense cap dubte, d’un element cohesionador de tot el producte”.

Marca Turisme Eqüestre Espanya

La marca Turisme Eqüestre Espanya aglutina tota esta oferta i té com a base els 39 itineraris eqüestres homologats a Espanya. A partir d’ells la Reial Federació Hípica Espanyola (FHE), dóna l’opció d’incorporar-se al projecte a totes les empreses turístiques que complisquen certs criteris de qualitat, i que s’incorporaran a la marca per mitjà de la figura d’Establiment Associat.

La proposta no se centra únicament en les empreses de turisme eqüestre, sinó que s’obri a totes aquelles empreses del sector turístic que vegen una oportunitat de negoci en este àmbit, i que els seus servicis suposen un valor afegit al producte eqüestre.

La marca Turisme Eqüestre Espanya engloba una riquíssima varietat paisatgística i cultural. El model de senyalització dels itineraris ha seguit l’implantat en la Ruta dels Monestirs de València per l’Ajuntament d’Alzira i l’empresa QF Turisme, la iniciativa de la qual va servir en 2010 per al desenrotllament del procés d’homologació d’itineraris eqüestres de la RFHE a Espanya.

Compartir

Twitter

Formació

© Generalitat Valenciana. Turisme Comunitat Valenciana