Estás en: > Inici > Tramitació > Turisme accessible

Turisme Accesible

L'accessibilitat de l'oferta turística comporta una sèrie d'avantatges per als destins, els establiments i els servicis turístics.
 
En primer lloc, al garantir la igualtat d'oportunitats en l'ús i gaudi de l'oferta turística dota d'una millor qualitat als establiments i servicis turístics, integrant criteris d'accessibilitat reconeguts per l'Institut per a la Qualitat Turística Espanyola (ICTE).
 
En segon lloc, apel·la a un segment de mercat de notable volum i en creixement: el col·lectiu de persones amb discapacitat i persones majors. A Espanya hi ha quatre milions de persones amb discapacitat i es preveu que el grup de persones de més de 65 anys cresca considerablement en les pròximes dècades. A més, este col·lectiu de consumidors pot considerar-se com “multicliente”, ja que es calcula que una de cada dos persones amb discapacitat viatja amb un acompanyant.
 
En tercer lloc, la captació d'este segment de mercat incidix en la reducció de l'estacionalitat de l'activitat donat l'elevat nombre de persones amb discapacitat que no té responsabilitats laborals.
 
I finalment, l'adequació a les necessitats i desitjos de les persones amb discapacitat millora la imatge de les empreses i del destí, al promocionar-se com “socialment responsables”.
 
En enllaços relacionats poden trobar “La Guia de Bones Pràctiques d'Accessibilitat per als Establiments Turístics de la Comunitat Valenciana”, elaborada per la Plataforma Representativa Estatal de Discapacitats Físics PREDIF que actualitza la informació prèviament existent, ampliant la seua orientació a tot tipus de diversitat funcional, així com també incorpora normativa de nou encuny, que permet continuar treballant en la consecució d'una oferta turística accessible.
 
Els objectius de la Guia són els següents:
 
- Posar a disposició del sector un instrument per a tots aquells establiments que vullguen posar en marxa obres i millores d'accessibilitat.
- Informar els professionals del sector sobre els avantatges d'una millora de l'accessibilitat en allotjaments, restaurants, oficines de turisme i platges.
- Donar a conéixer pautes sobre atenció a clients amb discapacitat i amb necessitats diferents.
- Orientar sobre com ha d'oferir-se la informació sobre el nivell d'accessibilitat dels establiments.

Compartir

Twitter

Formació

© Generalitat Valenciana. Turisme Comunitat Valenciana