S3 (Smart Specialisation Strategy – Estratègia d'Especialització Intel·ligent) és un terme que es refereix a la focalització productiva/empresarial d'una regió, en el nostre cas la Comunitat Valenciana, en àmbits potencialment competitius i generadors de desenvolupament en el marc d'un context global.
Relacionat amb Turisme, com a objectius estratègic diferenciador que permet:
- Distingir, posicionar i consolidar a la Comunitat Valenciana com una destinació turística reconeguda per la seua qualitat de vida i el compliment i superació de les expectatives del client, així com pel desenvolupament d'eines que afavorisquen una major fidelització i identificació amb els destins.
- Reconvertir les destinacions turístiques madures i afavorir la transició de destins tradicionals cap a destinacions turístiques intel·ligents sobre la base de la corresponsabilitat i cooperació públic-privada i la participació social.
- Revaloritzar els recursos que fomenten l'equilibri *socioterritorial creant nous productes capaços d'operar tot l'any i de generar una oferta diferenciada i especialitzada en salut i qualitat de vida.
- Garantir el desenvolupament sostenible ambiental, econòmic i sociocultural del turisme.